zorakimuhendis
zorakimuhendis
@Anonim bay ‘ a reddiye. öncelikle yazdığın o ayeti bulamazsın şeklindeki yazımdan ötürü @lipstickk den özür dilerim çünkü mealini göz önüne aldığımızda bu manayı veren bir ayet olduğunu düşünmeden yazmışım.ancak kur’an meal ile yorumlanabilecek bir kitap değildir zira yalnızca meal insanı yanlış yönlendirir ,ayetlerin inmesinin sebepleri vardır.bir olay üzerine inmiş olan ayeti her konuda kullanmak yanlış oluyor.ayrıca önceki,sonraki ayetlere bakmayıp aradan cımbızla çekip almak da hatalı bir yöntem çünkü kur’an bir bütündür.misal olarak ayetel kürsi mealini alalım 1. ayetin başında ‘allâhü lâ’’ifadesi geçer (allah yoktur)’’ manasına gelir.bununla haşa allah yoktur diyebilirsin ve bazılarıda harbiden la diyebilir ancak ayet devam ediyor ‘’(allahu la ilahe illa hu’’allah'dan başka hiç bir ilah yoktur.’’bunun gibi örnekleri çoğaltabiliriz.senin yaptığında buna benzer bir şey internete yazıp 2 ayet çekmişsin şark kurnazlığı yapıp .ondan sonra vay efendim sen şöyle dedin ama böyle girin diyanetin kur’an portalı olarak adlandırdığı programa tefsir bölümünü seçin orada meali de var aynı ayetlerin okuyun.(bakara 193. ayet) üşeniyorum diyorsanız yoruma atacağım .@mavis uyardığın için teşekkür ederim.
arkadaşın yazdığı ayet buydu:
fitne ortadan kalkıncaya ve din yalnız allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın; fakat vazgeçerlerse, artık zalimlerden başkasına saldırmak yoktur. ﴾193﴿

tefsirini okumadığınızda ayetleri yanlış anlayabiliyorsunuz lütfen, tefsire bakmadan bak bu ayet böyle diyor demeyin.

eğer hadis i de araştır bul vs. derseniz onu da bulur açıklamasını yapmaya çalışırım.nüzul sebebini bilmeden ,tefsiri okumadan ayeti;söylenmesinin nedenini bilmeden de hadisi mana itibariyle aynen alırsanız hata yaparsınız.buhari şu şu bahis sayfa diyorsun buharinin şerhi kaç sayfa haberin var mı öyle damdan düşer gibi atlanınca yanlış anlaşılıyor.şerhiyle birlikte bakılmalı hadis’e de.çünkü kime niçin söylendiğini bilmeden nasıl neyi kastettiğini anlayabilirsiniz ki bir kişinin?

Cevaplar

anonim
anonim
bu kadar ayrıntıya girmenizi ve hala ayette yazanları inkar etmenizi anlamış değilim. size şu ayetleri sunuyorum o halde: ''nisa sûresi 92- bir müminin diğer bir mümini öldürmesi düşünülemez. bu ancak yanlışlıkla olabilir. kim yanlışlıkla bir mümini öldürürse mümin bir köle azad etmesi ve ölünün ailesine diyet ödemesi gerekir. eğer ölenin ailesi diyeti bağışlarsa bu gereklilik ortadan kalkar. eğer ölü size düşman bir kavme mensub bir mümin ise o zaman mümin bir köle azad etmek gerekir. eğer anlaşmalı olduğunuz kavimden ise ailesine fidye ödemek ve mümin bir köle azad etmek gerekir. bunları bulamayan kimse allah'ın tevbesini kabul etmesi için aralıksız bir ay oruç tutar. hiç şüphesiz allah herşeyi bilir ve hikmet sahibidir. nisa sûresi 93- kim bir mümini bile bile öldürürse onun cezası içinde ebedi olarak kalmak üzere cehennemdir. allah ona gazap etmiş, lanet yağdırmış ve kendisi için büyük azap hazırlamıştır.'' gördüğünüz üzere burada mümin kelimesini kullanmış allah, yanlışlıkla bir mümini öldürmenin cezası köle azad etmekken (duruma bakın ki kur'an köleliği yasaklamamış, bu da ayrı bir konu) yahut oruç tutmakken, kur'an'da inanmayan birini yanlışlıkla öldürmenin cezası neden yoktur? cevap vermeye pek gerek yok herhalde her şey ortada. zaten her şeyin ortada olduğunu allah da ''İşte biz, kur’ân’ı böyle açık seçik âyetler halinde indirdik. allah dilediğini doğru yola iletme lütfunda bulunur.'' (hacc sûresi 16) söylüyor, sen diyorsun ki tefsire bak. tefsire bakın dememiş apaçık ayetler indirdik demiş ve bunu birçok yerde söylemiş. hah bu arada dilediğini doğru yola iletme kısmı da eğer sınava tabi tutuluyorsak mantıksız, bazılarını da saptırdığını allah kendisi söylüyor, allah müdahale edip saptırıyorsa bunun neresi sınav o zaman, neyse bunlarla konu da çok sapıyor. sonuca gelecek olursam neresinden tutsan elinde kalan bir sürü bölüm var, tüm dinlerde böyle bu durum, tanrı varsa böyle binlerce farklı yorumu olabilecek sözler yazar mıydı biraz mantıklı düşünelim. niye tefsire ihtiyaç duyulacak şeyler yollasın ki? sözde evrensel olması gerek ve okununca anlaşılması gerek, ama bir sürü başka kaynağa ulaşmadan konuşmayın diyorsun. başka kaynaklarda yazanlara ulaşınca da bu hadis sahih değil ya da damdan düşer gibi atlama buhari şerhi kaç sayfa haberin var mı gibi sözler söyleniyor. İnsanları kandırmak, kandırıldığına inandırmaktan daha zordur diye bir söz var, tam da herhangi bir dine inanan herkesi anlatıyor bence. herkes kendi dininden o kadar emin ki ve başka dinlerin yanlış olduğundan. bu insanların önüne ne kadar delil getirsen de kendine göre bir açıklama bulacaktır ve inanmaya devam edecektir, bu zamana kadar kandırılmış olmak fikri kimseye hoş gelmez, bu anlaşılır bir tutum tabiki. gözlerinizin önündeki perdelerin kalkması dileğiyle elveda... (yazar son cümlesiyle kur'an'dan bir ayete gönderme yapmış bulunup sizlere iyi geceler dilemekte.)