anonim
anonim
2 yıl
şu hayatta her türlü insana katlanabilirim, biri hariç. ateist, deist yada başka dine mensup olan kişilerin benim dinimi kötülemesine, hatta benim inandığım yaratıcıya hakaret etmesine katlanamıyorum. ben bi müslümanım ve dinimi anlatmakla mükellefim. senin inanıp inanmaman yada neye inandığın benim hiçbi tarafımda değil. biçok kişinin de benimle aynı fikirde olduğunu düşünüyorum. sadece belki birine bi faydamız olur diye dinimizi onlara tanıtmaya çalışan insanlarız biz. en azından ben öyleyim. tutturmuşlar 'dinde zorlama yoktur bu senin kitabında yazıyo' diye. evet benim dinimde zorlama yok ve bu sadece İslam dininde geçen bi cümle. zaten kimse inanın diye boğazınıza bıçak dayamıyo sadece anlatıyoruz. İnanmazsan inanma benim sorunum değil, istersen taşa tap banane. ama ben senin inandığın yada inanmadığın şeye saygı gösterip sana hakaret etmiyosam sende benim inancıma hakaret edemezsin. deli oluyorum ya, ayetleri anlamak istedikleri gibi anlıyolar sonra da bu senin kitabında yazıyo diyolar. hiç kimse şahsi olarak bana saygı göstermek zorunda değil ama inansan da inanmasan da benim dinime saygi göstermek zorundasin arkadaşım. böyle bi durumla karşılaştığım zaman sinirlerime hakim olamıyorum artık. üniversite çağına gelmişsin ama din olgusunun insanlar için kutsal olduğunu öğrenememişsin. burda seslendiğim kitle belli diye düşünüyorum, bütün inanmayanlar böyledir diye bi iddiam yok. ama böyle davrananlara gerçekten katlanamıyorum. İnanmamanın bile bi adabı var, saygısızlığın lüzumu yok...

Yorumlar

anonim
anonim
2 yıl
yahu allah aşkına yazdığımı anlamak bu kadar mı zor yoksa anlamamak işinize mi geliyo. ateizm ve deizmin din değil inanç olduğunu biliyorum cümleyi biraz dikkatli okursan öyle yazdığımı görebilirsin. ayrıca sen yorum yaparken bile dinin kirli olduğunu söylüyosun. kirli olan din değil insanlardır, sen dini insanlara göre yorumlayamazsın. dinin kendisine bakman lazım, islam dahil hiçbir din kirli değildir ve hepsi kutsaldır. ben müslümanım diye diğer dinleri yadırgamıyorum, sonuçta o dinleri de benim inandığım yaratıcı indirdi. inançlara gelince; kimse bişeye inanmak zorunda değil herkes özgür ve onların inançları da kutsal. ve senin dediğin gibi olmuyo o işler. böyle bi olayla karşılaşmasaydım buraya yazmazdım zaten. emin ol ateistim deyipte benim inancımla alay eden dalga geçen çok kişi var. he sen şimdi diyeceksin ki o gerçek anlamda ateist değildir bilmem ne. işte bu söylediğin müslümanlar için de geçerli, beş parmağın beşi bir değil. bende görüşümü beyan ederken hepsini bir tutmadığımı söyledim zaten. ve yine söylüyorum arkadaşım insanlar birbirlerine saygı duymak zorundadırlar, en azından düzenli bir dünya için..