and he lived happily ever after

iddiaya göre ilahiyatçı bazı arkadaşlar böyle broşürler dağıtmış. noel ve yılbaşının iki farklı şey olduğunu açıklamaya çalışmaktan milletin dilinde tüy bitti bunu geçiyorum tabiki. lakin görsellere bir bakın. birinde noel baba pkk, deaş gibi örgütleri besliyor; diğerinde insanların üzerine jetle bomba bırakıyor. ne bu abi? resmen nefret aşılamak bu. hristiyanlar ve müslümanlar barış içinde yaşayamaz, hristiyanlar hep bizim kötülüğümüzü istiyorlar, bizi öldürüyorlar, ama biz öyle miyiz onlar bize füze biz onlara gül atıyoruz, biz çok iyiyiz onlar eğk mi demeye çalışıyorsunuz bunun amacı nedir? neden bu düşmanlık? her daim barış abi, her daim. mümkün olduğu sürece barış, hoşgörü, sevgiye yönelmeliyiz. amacımız bu olmalı. bir eylemin yapılmaması gerektiğini düşünüyorsanız daha az agresif yollar seçmelisiniz ve argümanlarınızı ona göre organize etmelisiniz, böyle saldırgan yollarla olmaz.

Yorumlar

and he lived happily ever after
@mihri_mah ben bir şeyi savunurken karşı tarafı düşman gibi gösteren bir zihniyete karşıyım (noel babanın terörist bir figür olarak gösterilmesi). bir insan şu şu sebeplerden ötürü böyle davranmamalıyız diye açıklama yapmaya çalışabilir ama bu broşürde resmen fitne fesat sokuşturma var. İnsanları ikiye ayırıyor, diyor ki sen noel kutlama bu dinimizce haramdır; kutluyorsan da sen kafirlerdensin bizim insanlarımızın öldürülmesine ön ayak oluyorsun. benim eleştirdiğim nokta bu düşmanlık aşılama kısmı. yoksa olayın aslına inersek ben zaten müslüman değilim ve hadiste ayette ne yazdığına göre eylemlerimi belirlemem. kendi mantığımla, gözlemlerimle, elde edilen verilerle hareket ederim.