👑MerryAndrew

adaletsizlikleri, hayatının çalınmasını, diğer tüm “gerçek” acı ve zorlukları tecrübe etmemiş ya da birebir şahit olmamış insanların saçma sapan konuları dert edip sızlanmasına tahammül edemiyorum bazen. ufacık konuları büyütüp ağlayıp zırlayıp günlerce bunu depresyon malzemesi yaparak yaşadıktan sonra bir anda “evet şimdi çok iyiyim hadi çiçekten böcekten salak saçma konulardan bahsedelim” modunda gezmeleri, birçok zorluğu yaşamış ve yaşamakta olan onca insana haksızlık gibi geliyor. herkes pesimist olsun demiyorum, kaldı ki ben o kadar şeyi görmüşken eğlenceli ve pozitif bir ruh haline sahipsem herkes bunu yapabilir. ama abartılı pozitiflik, “kuşlar ne güzel, doğa ne güzel, hadi şuradaki banka oturup kitabımızı alıp tüm o bilgileri bi tarafımıza sokalım” kafasında gezenler acaba bunların torbacısı kim diye düşündürüyor. o kadar sahte geliyor ki bu gibi konuşmalar.

İyilik meleği, pozitif insan, nezaket abidesi pozlarında gezenleri tamamen sahte ve samimiyetsiz buluyorum. İyilik tartışmaya açık bir olgudur. bu gibi kişiler birilerine zarar vermenin iyi bir şey olmayacağını söyleyip direkt olarak konuyu kestirip atan düz mantık insanlardır. oysa bazı felsefi görüşlere göre 5 kişiden 4’ünün iyiliği için diğer 1 kişiyi öldürmek iyi bir şeydir. bu düz mantık sahte insanlar bu dünyada adaletin yasalarla sağlanmadığını göremeyecek kadar sorgu yetisi olmayan kişilerdir. kendilerini dış dünyadan arınmış korunaklı bölgelerine kapatırlar ve konfor alanlarından hiç çıkmazlar. orada kişisel harikalar diyarında hayata dair hiçbir şey yapmadan iyi insan modunda gezinip dururlar. birinin iyi ya da kötü olduğunu boka battığı anlarda görürsün. o sözde iyi insanın ufacık bir zorlukta nasıl da bencilleştiğini, bir anda nasıl da karanlık agresif tavırlara büründüğünü görebilirsin.

daha fazla insan acı çekmesin, sıkıntı yaşamasın diye düşünürüm ama bazen diyorum ki böyle insanların acı çekmesi gerek hayatı anlamaları için. bazen salak yerine konulup kullanıldıklarını, dünyanın kendi gördükleri o hayattan daha başka türlü olduğunu fark edebilmeleri için. olgunlaşmaları, pişmeleri ve olmaları için.
👑MerryAndrew

once upon a time…

uzak uzak ülkelerin birinde güzel bir kasabada oldukça mutlu görünen insanlar yaşarmış. ama denizin mavisi, gökyüzünün parlaklığı ve o eşsiz yeşillikler bu insanların mutlu görüntülerinin ardındaki karanlığı bir türlü yok edemiyormuş.

bu kasabada şerefsiz bir pislik yaşarmış. bu şerefsiz 25 yaşındayken, henüz 12 yaşında olan bir kızı sürekli rahatsız edip dururmuş. yolunu keser, pis pis konuşur, evine kadar takip eder ve hiç durmadan ona rahatsızlık verirmiş. bu durumdan korkuya kapılan kız ailesine durumu anlatmış ama kimse ona inanmamış, çocukça bir kuruntu olduğunu düşünmüşler. bu böyle tam bir buçuk yıl devam etmiş. sonra kızın peşini bir şekilde bırakmış. kızcağız bu şerefsizin amacının ne olduğunu anlayamıyor ve bu bilinmezlikten, güvende hissedememekten korkuyormuş. aradan bir süre geçince bu kişinin kim olduğunu anlamaya çalışmış, uzaktan izlemiş, insanların neler konuştuğunu dinlemeye başlamış ve ne fark etmiş biliyor musunuz? bu kişi evliymiş, normal gibi görünen bir hayatı varmış ama fırsatını buldukça kendinden oldukça küçük kızları bu şekilde rahatsız edermiş. birine kafayı takar bir türlü kandıramayınca başka birine kafayı takar ve bu böyle devam edermiş. kandırdığı kızları da dükkanına gelen müşterilerine anlatır övünürmüş. İnsanlar da birbirine bulaşmayı ve tartışma olmasını istemediğinden bununla uğraşmazlarmış.

yıllarca kendinden küçük kızları taciz etmeye, kandırabildiklerine tecavüz etmeye devam etmiş ve tüm kasaba bunu bildiği halde susmuş, hiçbir şey dememiş, umursamamışlar. kızcağız kendini koruyabilmiş ama başka kızlar koruyamamış kendini. o da bunu kanıtlamak ve bu şerefsizi şikayet etmek için çok uğraşmış ama olmamış bir türlü kanıtlayamamış. yıllar geçmiş ve bu kız büyümüş. bir gün bu şerefsiz onu yolda görünce tanımış ve yolunu kesip korkutmuş yine. kız öylesine korkmuş ki vazgeçmiş onun yaptıklarını kanıtlamak için uğraşmaktan. bunun yerine bir ölüm listesi yapmış ve ilk sıraya o şerefsizi eklemiş.
thyke
senin okuduklarında negatif yönde uç nokta yaşatmış😶sen böyle deyince şunu düşündüm.acaba aynı kitaplarda farklı duygulara odaklanıyor olabilir miyiz ?belki de tüm mesele kimin hangi duyguyla okuduğundadır.🙈
Nyks🌙
öyle kitaplar okudum ki insanlardan en uç duygularla nefret etmemi sağladı. her şeye rağmen sevginin gücüne inanmalıyız dostlar. benim niye ağlayasım geldi lan :(
👑MerryAndrew

onunlayken maskemi indirip tamamen kendim oluyorum. İçimden geldiği gibi davranıyorum. aklıma ne gelirse söylüyorum. canımın istediği gibiyim. üstelik buna sinir krizlerim, saçma davranışlar ve alınganlıklarım da dahil. hatta kafamdaki ses yüzünden olanlar da. bana katlanabilen tek kişi ve bunu nasıl başarabildiğini anlamış değilim. kendim gibiyim ve tuhaf şekilde o bu halimle seviyor beni. bazen istemediğim halde kendimi kaybedip şiddet içerikli davranışlar gösteriyorum, canını acıtıyorum ama kriz anlarımda beni sakinleştirebilmesi ve sürekli korumacı, sahiplenici bir tavrı olması beni güvende hissettiriyor. bir şeylerin düzelebileceğine inanmaya başlıyorum.

ben güçlü biriyimdir, üstesinden gelemediğim zorluk kalmadı şu yaşıma kadar. ama insan bazen gözlerini kapatıp kendini güven ve huzurla birine bırakmak istiyor. bi nefes almak, dinlenmek. o dünyanın en kusursuz arkadaşı, en mükemmel insanlarından biri. aynı anda her şey. hem eğlenceli hem bilge biri. hem çocuksu bi deli hem olgun korumacı bi adam.

bazıları adamlıktan, düzgün bi insan olmaktan bahseder ama yemediği halt kalmaz. biri ben şöyle adamım böyle düzgünüm vs. diyorsa kesin orospu çocuğudur. bi de kendi şerefsizliğini yoksaydığı yetmezmiş gibi düzgün insanlar hakkında atıp tutar. ama o kimseyle kıyaslanamayacak kadar düzgün bir insan, yine de düşünmeden duramıyorum. bir kez olsun adamlıktan vs. bahsetmez ya da kendini mükemmel göstermeye çalışacak saçma triplere girmez ama tavırlarıyla, düşünceleriyle, davranışlarıyla kendini o kadar net ortaya koyuyor ki karakterinin ne kadar sağlam olduğunu ve ahlaki boyutta düzgün düşünce, davranış ve yaklaşımlar barındırmaya ne kadar önem verdiğini görebiliyorum.

aramızda küçük ama çok önemli bir fark var sadece: onun kendinden başka kimseye zararı olmaz. mücadelesi kendi içinde, kendi hayatıyladır. bense… alabildiğine tehlikeli, potansiyel bi katil, akıl hastası bi ucubeyim. tüm masumiyetimle tatlı tatlı bakar ardından delice kahkahalar atarak birini çok rahat öldürebilirim. bana ya da başkasına hayati boyutta acı veren birine tüm o yaptıklarını sindirmiş ve unutmuş bir dost gibi görünüp ölüm listeme ekleyebilirim. bana uzaktan bakarsan öylesine biriyim, hiç kimseyim ama sınırları aşarsan bir ustura kadar keskinim.

maske takmaktan, güçlü olmaya çalışmaktan, gerçekte olduğum kişi olamamaktan yorulmuştum. artık tüm o bana zarar veren insanları, konuşmak zorunda olduğum için konuştuklarımı, hiçbirini umursamıyorum. duygularıma kapılmamayı, gamsız olmayı öğrendim. eğlenceli şeyler yapmak, öylece oturup sohbet ederken ya da spora gittiğimizde bile eğlenebilmek, yolun ortasında dans etmek, hayatın her anının tadını çıkarmak, kumsalda uzanıp yıldızları izleyip uyuya kalmak, onunla yaptığım her şey kendimi bulmamı ve kendim gibi olmamı sağlıyor. tüm o kötü düşüncelerim (arada gelen ataklarım hariç) yok olmaya başladı.
Mrs.nameless
geçen sene bugünleri hatırladım da böyle kalbime çimentoyu dökmüşüm de biri gelip üzerine error yazmış gibi ❌
teyit
eylül’ün cinayetinden tutuklu uğur koçyiğit'in, facebook’ta İnce ve hdp’ye oy verdiğini paylaştığı iddiası doğru değil. ekran görüntüsü montaj. koçyiğit facebook’ta farklı bir soyisim kullanıyor ve kendisinin profilinde böyle bir paylaşım yer almıyor. https://teyit.org/eylulun-cinayetinden-tutuklu-kis...
artyom
gençler şimdi size biraz içimi dökeceğim,ben hakikaten yoruldum,hadi ilişki açısından şansım yaver gitmiyor kimse sevmiyor beni tamam ama beni çok sevdiğini ve istediğini iddia eden arkadaşlarım beni neden istemiyor lan,hayır istemelerine gerekte yok birileri beni istesin diye yırtınmıyorum kimsenin istemesine veya başkalarına ihtiyacım da yok(ama gene de yanımda birilerinin olduğunu hissetmek güzel olurdu)takıldığım nokta yalan konusulması,hayır ben bana birşey açıkca söylendiğinde bu şey olumsuz birşey olsa bile kırılmam aksine mutlu olurum çünkü karşı taraf açık olabilecek kadar bana güveniyor ve onurlu davranıyordur ve yakınıma aldığım “arkadaşlarımın” hepsi bu durumdan haberdar.bunu bilmelerine rağmen neden böyle birşey yapıyorlar..? anlamıyorum,ben çok fazla insan seven birisi değilimdir bu demek değildir ki yalnız hissetmeyi seviyorum hayır yalnız hissetmekten hoşlanmıyorum arada yalnız kalmayı seviyorum sadece kendime vakit ayırmak hoşuma gidiyor o da birşeyler paylaşabileceğim insanların olmayışından kaynaklı birşeyler paylaşıp tartışabildiğim birileri olsa çok mutlu olurum ama yok olanlarda gidiyor zaten beni basamak olarak kullanıyorlar izin veriyor muyum hayır kullanamayacaklarını anlayınca gidiyorlar,ama aralarında güvendiğim insanlarda oluyor ve onların ihaneti ya da ikiyüzlülüğü cidden çok yaralıyor beni neyse gençler böyle birşey işte bu arada ciddiyim tanışmak isteyen olursa tanışmayı çok isterim yoruma falan yazın isterseniz...
ve bir alıntıyla bitiriyorum yazımı yerim lan sizi hasta olmayın dikkat edin kendinize havalar garip bu ara...

sonra uçardı, etimi lime lime etmiş kuşlar

józef chełmoński
Calimeroo
değişmeyi reddetmek kadar insanı çıkmaza sürükleyen bir şey yokmuş, koca kainat bile sürekli değişirken aynı kalmayı istemek ne kadar aptalcaymış diyorum, dün olduğumuz gibi kalmaya çalışmak bugün yaşayacaklarımıza ne büyük haksızlıkmış, birçok şeyi yeni yeni fark ediyorum ve daha neleri gözden kaçırdığımı şimdiden merak ediyorum... yaşanmışlıklar ile yaş almak böyle bir şeymiş, değiştikçe kendinle gurur duyduğun bir senle tanışıyormuşsun.
Tuhaf Ama Gerçek
hiç zorlanmadan böyle bir şeyi yapması inanılmaz 😱

Sosyotrend
bir tanesi sadece yumruklarına güvenirken diğeri hem tekme hem yumruk atıyor. böyle heyecanlı bir müsabaka yok.

Tuhaf Ama Gerçek
Tuhaf Ama Gerçek
Ümid Gurbanov
tolstoy videosu instagram'da adım silinerek o kadar çok kanattan paylaşılmış ki kontrolü artık mümkün değil. yorumlara beni etiketleyenler sayesinde görüyorum. anonimleştirmenin çözümü video ortasına adımı sabit şekilde koymak, ama böyle bir çirkinliktense çalınmasını yeğlerim.
VideoTurkey
Tuhaf Ama Gerçek
demokrasi kelimesindeki "demo" latince'de "insan" demek. çok sesliliği, insanın iradesini, yani insanı yüceltmek için geliştirilmiş insanca sistem. uygulamada sesin frekansı genişletilir, daraltılır ancak insanı yücelten bir yaklaşımdır. böyle bir günde bu hiç olmadı. çok üzgünüz https://twitter.com/umitozdag/status/1010887305622...
Tuhaf Ama Gerçek
böyle bir izdiham görülmemiş
türkiye #Tamam demiş
değiştirme vakti çok gelmiş

trt'nin yayınlamadığı seçim mitinginden bir kare...

yorumu sizlere bırakıyoruz.

Omügiller
google eart'te gezerken samsun'da böyle bir manzarayla karşılaştım, çok iyiyiz bee 💞
artyom
şu sitede evimi bilen insanlar var
size sesleniyorum hiçbiriniz bana böyle bişey yapmadınız aşkolsun lan size çok kırıldım böyle minik ve minnoş şeyler istiyorum ben! @zeze şuan çok kıskandım seni
Zeze
buradan sonra bugün twitterdan da bir takipçim kitap gönderdi 🙈 tabiki de çok mutluyum 😎
snorlax
belki şurada başı ahan da böyle ağrıyan grip bir pokémon vardır.
Tuhaf Ama Gerçek
üzerindeki sular olmasaydı dünya böyle görünürdü.

Selam Ziyaretçi

Gördüğüm kadarıyla henüz giriş yapmamışsın! Lütfen giriş yap, bekliyorum :)